הסכם גירושין אצל עורך דין משפחה- למה כדאי להתגרש בהסכם ולא בתביעה?

0
774
קרדיט Pixabay

החלטה על פירוק קשר הנישואין והתא המשפחתי הינה החלטה גורלית וקשה. לפניכם עומדת דרך ארוכה וסבוכה שנקראת הליך גירושין. במסגרת הליך הגירושין קיימים מספר נושאים שעל הזוג להסדיר. נושאים כגון: רכוש משותף, ילדים, הסדרי גט, הסדרי מזונות וכו׳.

הסכם גירושין הוא למעשה הסכם בין בני הזוג המסדיר את כלל העניינים הללו בצורה הטובה ביותר ומביא את הזוג להגיע להסכמה ומונע מהם להגיע לניהול הליך מייגע ולא נעים בערכאות המשפט. חתימה על הסכם גירושין אצל עורך דין  היא ללא ספק הדרך המשפטית הטובה ביותר לניהול הליך גירושין.

במדינת ישראל  בניגוד לרוב מדינות העולם, קיים דין ייחודיי בכל הנוגע לנישואין וגירושין. במדינת ישראל בני זוג יכולים להינשא לפי הדין הדתי שחל עליהם. זאת אומרת, בני זוג יהודים יינשאו לפי הוראות הדין הדתי – הרבנות ובני דתות אחרות במדינת ישראל יינשאו לפי הדין הדתי החל עליהם.

לכן, במדינת ישראל קיימות שתי ערכאות שיפוט רלוונטיות לגירושין – בית הדין הרבני ובית הדין לענייני משפחה דבר אשר רק מסבך את ההליך ומגביר את הצורך בהסכם גירושין אצל עורך דין מומחה שייעץ ויוכל לעזור לכם בהליך הסבוך.

אז מה עושים? המשיכו לקרוא!

הסכם גירושין אצל עורך דין ליישוב המחלוקות

זוג המחליט להתגרש, במידה ולא נחתם הסכם גירושין בין הצדדים, הליך הגירושין מתנהל בדרך של תביעה בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה. הליך התביעה הינו הליך משפטי לכל דבר ולעתים מגיע למצב של מלחמה בין הצדדים. אך במידה ונחתם הסכם גירושין אצל עורך דין  בין בני הזוג ההליך יהיה קצר יותר ובלי סכסוכים ומלחמות מיותרות. הליך הגישור מתקיים בדרך נעימה יותר ובסופו של דבר הסכם הגירושין אצל עורך דין מהווה הסכמה משותפת ומכיל בתוכו את האינטרסים של שתי הצדדים.

מדוע חשוב להסתייע בעורך דין גירושין בכתיבת הסכם הגירושין?

כמעט ולא ניתן לנהל הליך גירושין ללא סיוע של עורך דין המתמחה בענייני משפחה וגירושין. גם במידה והחלטתם לסיים את התהליך בגישור יש להסתייע בעורך דין על מנת לבדוק את ההסכם שהושג. כמו כן, גם בכתיבת הסכם הגירושין אצל העורך דין ישנו יתרון ברור בו העורך דין יוכל לעבור על ההסכם ולעזור לזוג להגיע לעמק השווה ללא ריבים מיותרים ושמירה על כבוד שתי הצדדים. הסכם הגירושין אצל עורך דין דואג להכניס את האינטרסים של שתי הצדדים וסוגר את כל הקצוות שלא חשבתם עליהם במהלך תקופה זו.

קרדיט לתמונה: עו"ד מאור גרצנשטיין

מה כולל הסכם גירושין?

ככלל הסכם גירושין אצל עורך דין תלוי בזוג המתגרש והינו אישי ואינדיבידואלי לכל זוג, אך ישנם ארבע נושאים מרכזיים הכלולים בדרך כלל בהסכם גירושין –

  • משמרות ילדים והסדרי ראייה.
  • מזונות ילדים.
  • סידור גט.
  • חלוקת הרכוש.

הסכם גירושין סטנדרטי או הסכמי גירושין מוכנים ניתן למצא באינטרנט. אך כיוון שיש להתאים את ההסכם לדרישות ולאינטרסים של כל אחד מין הצדדים הסכמים אלו לא יכולים להוות תחליף להסכם גירושין אצל עורך דין מקצועי.

אנו היינו ממליצים לקחת עורך דין משפחה המבין ובעל וותק בתחום.

עורך דין המתמחה בהסכמי גירושין ינהל משא ומתן בין הצדדים ויעזור לזוג להגיע לעמק השווה. כמו כן, יסביר להם את ההשלכות של כל החלטה ויעזור להם לחתום על הסכם כשהם מרוצים בו.

על מנת לבצע הסכם גירושין  אצל עורך דין באופן האידיאלי ביותר עבורכם, יש להיעזר בעורך דין מומחה ומקצועי  שיוכל ללוות אותכם בתהליך. 

 תוקפו המשפטי של הסכם הגירושין אצל עורך הדין

הסכם גירושין אצל עורך דין  דורש את אישורו של בית המשפט או בית הדין הדתי. לאחר החתימה על ההסכם יגיש עורך דין גירושין את הסכם הגירושין לאישור בית המשפט לענייני משפחה אשר יעניק להסכם תוקף של פסק דין.

תוקפו של הסכם הגירושין אצל עורך דין  הוא של חוזה לכל דבר. ולכן, בית המשפט בדרך כלל יכבד אותו ולא יקבל שינויים או הפרות למיניהם.

על מנת לפתוח ולשנות הסכם גירושין אצל עורך דין, הצדדים יצטרכו להעלות טיעונים משפטיים מבוססים ומוצדקים כדי לשכנע את בית המשפט לשנותו ולכן זוהי עוד סיבה מדוע כדאי לדאוג לעצמכם ולפנות לעורך דין המבין בתחום וידאג להסכם תקין טוב.

האם ניתן לבטל הסכם גירושין אצל עורך דין?

תוקפו של ההסכם הוא של חוזה לכל דבר. ולכן רק במידה ונפל פגם חוזי בהסכם או פגם בהליך אישור ההסכם בבית המשפט, ניתן יהיה לבטל את הסכם הגירושין באופן מלא או חלקי תלוי בנסיבות וזאת בהתאם לחוק החוזים תרופות.

ביטול הסכם גירושין אצל עורך דין  או שינויו ללא הסכמת הצדדים יעשה רק במקרים חריגים.

לסיכום הסכם גירושין אצל עורך דין משפחה-  למה כדאי להתגרש בהסכם ולא בתביעה?

במאמר זה סקרנו את ההבדלים בין גירושין עם הסכם לבין אלו בלי הסכם גירושין, עברנו על היתרונות שבחתימה על הסכם גירושין אצל עורך דין ומה הדרכים המומלצות לעריכת הסכם שכזה.

נסכם את דרכי הפעולה המומלצות בהליך של גירושין-

  1. בחירת עורך דין המומחה בדיני משפחה וגירושין.
  2. ניהול משא ומתן וחתימה על הסכם גירושין אצל העורך דין.
  3. נשארים חברים גם כשגרושים וילדים מאושרים.

כותב המאמר היינו עורך דין שעוסק בהליך משפטי מסוג משפחה וגירושין. כמו כן, לעורך הדין התמחות מיוחדת בהליך הגירושין, דבר המקנה למשרדינו את היכולת לתת שירות מקיף להליכים משפטיים בנושאים אלו. המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם הילה סגרון, משפטנית בהכשרה.

במשרד שלנו אנחנו מבקשים להיות חלק מהתהליך שלכם. אנחנו שמים דגש מיוחד על זמינות ונגישות לטובת הלקוח, וכבר בתחילת הדרך כל לקוח מקבל מספר אמצעי תקשורת מתקדמים:

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here