כל מה שצריך לדעת על חוק יחסי ממון בתחום הגירושין

0
3366
קרדיט: פורטל גירושין

אם החלטתם להיפרד ואתם רוצים לפתוח בהליכי גירושין, כנראה שגם אתם נכנסים לתקופה מטלטלת רגשית, מנטאלית ואפילו כלכלית. לאורך תהליך הגירושין בני זוג רבים נכנסים למעשה לתקופה שבה שניהם חווים דילמות, עומס רגשי, התחבטויות רבות ועולות בדעותיהם שאלות שהם לא יודעים את מי לשאול ומאיפה להתחיל. עורך דין גירושין במרכז ובכלל בקרבה למקום מגוריכם יכול לספק עבורכם את התשובות לשאלותיכם וילווה אתכם לאורך התהליך בצורה מקצועית ואחראית.

כאשר זוג מתגרש הוא לא רק נפרד זה מזה , ישנם עוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון שבתי המשפט בישראל בוחנים לאורך התהליך. אם ישנם ילדים בתמונה, יקבעו דמי מזונות לילדים, אם בני הזוג חיו ברמת חיים מסוימת, תינתן על כך דעתו של בית הדין, הם ישנו רכוש, החלוקה תתבצע באופן שווה בין שני הצדדים. במקרה ונחתם הסכם ממון או הסכם חלוקת רכוש בהליך גירושין אזי בית הדין יקבע את חלוקת הרכוש בהתאם להסכמים אלו.

מהו חוק יחסי ממון ומה חשוב לדעת עליו?

כל זוג שמתחתן, בוחר כי מרגע זה הם חולקים את חייהם אחד עם השני, חוויות רגשיות, הרחבת הקן המשפחתי והבאת ילדים לעולם, קניית בית או דירה, חולקים בהוצאות משותפות ועוד. כאשר הנישואין תקינים והחיים המשותפים זורמים על מי מנוחות, הכל בסדר והזוג נהנה מהכספים המשותפים וחיי זוגיות מאושרים. אך כאשר הזוג או אחד מבני הזוג מעוניין לסיים את הקשר יש לכך השלכות רגשיות אך ללא ספק גם השלכות כבדות בנושא הרכוש והממון.

חוק יחסי ממון מתייחס לזוגות שנישאו לאחר 1/1/1974 כך שלמעשה הוא רלוונטי לנתח גדול של זוגות נשואים היום. החוק קובע כי רכוש שנצבר לאורך חיי הנישואין של הזוג יחולק באופן שווה בין בני הזוג בעת גירושין. החוק בא כדי ליצור איזון בין שני הצדדים בנושא הממון והרכוש אך ישנם חריגות לחוק זה. אם בני הזוג ערכו הסכם ממון טרם נישואיהם ואפילו לאחר מכן, או לחילופין הזוג ערך הסכם במסגרת תהליך הגירושין על הסכם חלוקת רכוש בעל תוקף של פסק דין מחייב. בשני המקרים הללו בית הדין מתייחס להסכמים החתומים ולא לחוק יחסי ממון.

ישנה שגיאה שחוזרת על עצמה בקרב רבים כי חלוקת הרכוש מתייחסת רק לרכוש המקובל כמו: בית, דירה, רכב, חשבונות בנק וכד'. אך רכוש יכול להיות גם בדרכים אחרות כמו: מניות, מוניטין, זכויות סוציאליות ועוד. על מנת שחלוקת הממון תתבצע בצורה הוגנת יש להקפיד שהסכם הממון יהיה בר תוקף וזה מתקיים רק כאשר ההסכם נחתם בפני נוטריון או אושר בבית המשפט לענייני משפחה. כדי שיהיה בידכם הסכם ממון ששומר על זכויותיכם בכל נושאי הרכוש מומלץ לפנות לייעוץ והכוונה מקצועית. צרו קשר עם עורך דין גירושין במרכז או באזור מגוריכם שינסח עבורכם הסכם שמתאים לכם באופן אישי וכולל את כל הפרמטרים הכלכליים בצורה טובה ביותר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here