תהליך גירושין בהסכמה

0
3523
תהליך גירושין בהסכמה

לא משנה איך נראו חיי הנישואין, החלטה להתגרש היא קשה מאוד לכל זוג, והיא מלווה בהרבה לחץ נפשי. השאלה הראשונה שעולה היא: ממה להתחיל את תהליך הגירושין? האם לפנות לבית הדין הרבני? איך לבחור עורך דין שינהל את התהליך? האם להכין לבד את הסכם הגירושין ואז ללכת ולאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה? מה קודם ומה נכון?

גירושין בהסכמה

אז, בואו נעשה קצת סדר. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שאת תהליך הגירושין צריך לנהל באמצעות עורך דין המתמחה בדיני משפחה. גם אם בני זוג מתגרשים בהסכמה, עליהם לפנות לעורך דין משותף אשר יסייע בהכנת הסכם גירושין שיכלול חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים וכל דבר אחר שבני הזוג מעוניינים להסכים עליו. לאחר שההסכם מוכן, כל אחד מבני הזוג צריך להתייעץ לגביו עם עורך דין מטעמו על מנת לבדוק ולוודא שלא הופרו זכויות של אף אחד מהצדדים ולא נשכח שום פרט.

לאחר בדיקת ההסכם על ידי עורכי דין מטעם כל אחד מבני הזוג, ניתן לחתום עליו. אך בזאת לא תם התהליך. השלב הבא הוא אישור ההסכם על ידי בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. חשוב לזכור שכל עוד ההסכם לא אושר כפסק דין באחת הערכאות הוא לא נחשב להסכם גירושין אלא לכל היותר לחוזה.

תהליך גירושין

לאחר אישור ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, מגיע השלב של פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני, ורק אז מתחיל הליך הגירושין עצמו. אם ההסכם אושר בבית הדין הרבני, בני הזוג יקבלו אישור לסידור הגט, ולאחר מכן יקבע תאריך למתן גט. בתאריך הנקוב יתגרשו בני הזוג בנוכחות שני עדים.

במקרה שההסכם אושר בבית המשפט לענייני משפחה, התהליך בבית הדין הרבני יהיה שונה במקצת: בית הדין הרבני יקבע דיון על מנת לוודא שבני הזוג אכן מתגרשים מרצונם החופשי ורק אז יינתן אישור לפתיחת תיק לסידור גיטין.

חשוב ביותר שתהליך הגירושין יתנהל על ידי עורך דין גירושין מומחה, מאחר שרק הוא יודע ומכיר את כל החוקים, התקנות והעדכונים בדיני המשפחה, ומתמצא בניהול הליכי גירושין בשתי הערכאות המטפלות בגירושין: בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. עורך דין שאינו מתמחה בדיני משפחה עלול לגרום לנזקים כספיים, הארכת התהליך ועוגמת נפש למרות כוונותיו הטובות ורצון לעזור.

גירושין בהסכמה ללא ספק מהירים יותר, זולים הרבה יותר וחוסכים הרבה עוגמת נפש לבני הזוג ולילדיהם.

אתם מוזמנים לפנות לעו"ד גירושין בתיה אשורי המתמחה בדיני משפחה בתחום הנישואין והגירושין, ירושות צוואות, ודיני מקרקעין. – התקשרו 052-4545555.

.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here