העברת נכס ללא תמורה

0
96
העברת נכס ללא תמורה
קרדיט - freepik

העברת נכס ללא תמורה נעשית, לרוב, בין בני משפחה, אבל לא רק. קיימים מקרים של העברות בין חברים, כתרומות ועוד, כאשר המכנה המשותף להם הינו אי תשלום לבעל הנכס. צריך לדעת, כי כל עסקת כזאת נחשבת לאירוע מס אלא שקיימים מצבים בהם הרשות המיסים מעניקה פטורים או הקלות ממסים. עורך דין מנוסה יכול לייעץ בנושא. תומר טייכמן – משרד עו"ד ומגשר ונוטריון עוסק בנושא וניתן לקבל ממנו מידע חשוב.

העברת נכס ללא תמורה – פטור ממיסי שבח ורכישה

העברת נכס ללא תמורה פטורה, במקרים מסוימים, ממס שבח למוכר וממס רכישה לרוכש. אלו הינם שני המיסים העיקריים. בכל סוג מס קיימים מקרים שונים וחריגים. כאלו בהם נדרש מס יותר גבוה או אחרים בהם אין כלל מס או שהוא מופחת. תנאי המס נקבעים בהתאם לסיטואציות שונות בהם מצוי המוכר. כך במקרה וברשותו דירה שהיא אחת מרבות, כאשר הוא מעביר אותה לבני משפחה קרובים כמו ילדים, אחים והורים ועוד. העברת הנכסים נעשית לרוב, כדי לחסוך מס. כך כאשר המעביר רוצה שילדיו ייהנו מנכסים שהיו בבעלותו, כאשר הוא עודנו חי רוצה לוודא העברת הנכס ולא לחכות לקיום צוואה שעליה ניתן להתווכח.  צריך רק להדגיש כי ההעברה חייבת להיות אמיתית כדי שהרשויות יכירו בה ולא יחשבו שהיא מלאכותית.

תכנון וביצוע

לפני העסקה יש לבצע בדיקות שהנכס רשום בטאבו, לבדוק ערכו ולעשות בדיקות אחרות כפי שנהוג בכל מכירת נכס. עורך דין יכול לייעץ היטב בכל סיטואציה. הוא מכיר את התחום לעומק ונתקל כבר במקרים כמו העברת דירות פינוי בינוי, תמ"א 38 ופרויקטים נוספים. לכל סוג עסקה יש את המאפיינים שלה והוא יודע להתייחס אליהם.

משרד בניהול עו"ד מוכשר

תומר טייכמן – משרד עו"ד ומגשר ונוטריון מתמחה בנושא ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. שירותיו מקיפים וכוללים, ייעוץ פרטני לכל מתלבט, הכנת הסכמים, עמידה בלו"ז, מחירים נוחים ועוד. מנהליו הינם בעלי ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים מהתמחויות, ממתן שירותים מוצלחים ללקוחות רבים לאורך שנים ועוד. הם ישמחו לשרת אחרים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here