הגירושין הבריאים ביותר נעשים תמיד בהסכמה

0
316
קרדיט - Canva

החוק מחייב שלב גישור ויישוב סכסוך לפני שמתחילים את הקרב בבית המשפט ולמרות המטענים הרגשיים שמלווים את הפרידה הזאת מומלץ מאוד להתייחס לכך ברצינות. בשלב חכם זה אפשר להגיע לכל כך הרבה הסכמות שמייתרות את הקרב, כך שנראה שהוא חיוני לכל מי שרוצה לשמור על מערכת יחסים סבירה. כשיש ילדים באמצע והם מעורבים רגשית מאוד כשגם כך עליהם להתמודד עם המצב החדש, הדבר האחרון שיעזור להם להתגבר ולהשתקם הוא מלחמה מיותר בין ההורים, במקום הידברות עניינית. המשא ומתן שמתנהל בשיחות הגישור יכול לנטרל מוקשים נפיצים רבים שמסכנים כל הליך גירושין תקין, ולכן חשוב לעבור גישור לפני גירושין אצל מי שגם יודע לעשות זאת ולתווך בין הסכמות הצדדים כדי לבנות מציאות חדשה. במציאות כזאת אין מקום לקרבות מיותרים שלוקחים זמן וכסף וגובים מחיר רגשי מכולם, אם רוצים לעשות את זה נכון ולהתגרש בדרך הבריאה ביותר לכולם. עו"ד שני לוי רוזנבלום מציעה לכם את הגישור המכיל והאמפתי ביותר כדי שתוכלו להגיע לכמה שיותר הסכמות ומשם לקצר את הדרך למתן הגט.

מה קורה כשחוזרים בכם מהסכם גירושין?

הסכם גירושין מנוסח ונערך בהסכמה בין הצדדים ומוגש לאישור בבית המשפט לענייני משפחה, כשלב מקדים לקראת מתן הגט. יכול לקרות מצב שבו אחד הצדדים מגלה שהסתירו ממנו מידע ועובדות, או שהוא מוכן להתמודד עם העובדה שכפו עליו את ההסכם בכפייה ובכוח בלתי הוגן, ולכן הוא מבקש ביטול הסכם גירושין גם לאחר שהגט ניתן. הביטול חייב להיעשות באותו בית משפט שבו אושר, ולכן עוברים משפט שבו מוצגים הטיעונים לביטול ההסכם עם הוכחות שתומכות בטענות שלכם. הסכמים כאלה מבוטלים רק במקרים מאוד קיצוניים שבהם מוכח שאכן ההסכם נעשה תוך כדי עוולה ויש סיכוי שהוא יבוטל וייעשה צדק עם מי שההסכם נכפה עליו.

להתגרש ולשנות את המצב

רוב הגירושין מגיעים לסיומם והמשפחות נכנסות לשלב החיים החדשים שלהם עם מינימום מגע ביניהם, אולם קורה שתנאים משתנים ויש צורך גם לשנות הסכמים כמו משמורת או מזונות שנים לאחר מכן. במקרים כאלה רצוי לעשות זאת בהידברות בין הצדדים ולנמק ולבסס את הבקשה, כאשר רק במקרים חריגים וקיצוניים חייבים ללכת לבית המשפט. זה קורה כאשר המשא ומתן אינו עולה יפה ואין ברירה אלא לקבל את פסיקת בית המשפט או הרבנות. עו"ד שני לוי רוזנבלום מייצגת את לקוחותיה בכל תיק גירושין ובכל השינויים שחלים בו גם שנים אחר כך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here