מהי פסילה מנהלית?

0
335
קרדיט Pixabay

רישיון הנהיגה הוא מרכיב חיוני עבור רובנו. למעשה במקרים רבים הוא אפילו הכרחי ולפעמים גם משמש את האדם לפרנסתו (וגם אם לא, קשה לדמיין את החיים בלי היכולת לנהוג). בהתאם פסילה מנהלית הינה עונש קשה, וחשוב לזכור שהוא מוטל על אדם שכלל לא הורשע בביצוע עבירת תנועה, אלא נמצא בחזקת חשוד בלבד. בהתאם מומלץ להיעזר במומחים בתחום – במשרד עורכי הדין משה רבי כבר סייעו לנהגים רבים לשמור בידיהם את הרישיון יקר הערך.

דגשים חשובים לגבי פסילה מנהלית

* סמכות – הסמכות לפסול רישיון נהיגה עוד לפני העמדה לדין נתונה בידי קצין משטרה מדרגת מפקח ומעלה.

* באילו מקרים – חשד לביצוע עבירה חמורה כגון עקיפה מסוכנת, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, מהירות מופרזת מאוד, ועוד.

* משך הפסילה – 30 ימים, 60 ימים או 90 ימים.

* זכות הגנה – החוק מחייב עריכת שימוע לנהג, בתוך 72 ימים ממועד האירוע שבגינו שוקלת המשטרה לפסול את רישיון הנהיגה.

* אי הגעה לשימוע – אי התייצבות לשימוע מונעת למעשה מהאדם להשמיע את גרסתו, ולכן קצין המשטרה יחליט מבלי להתחשב בכך (וקרוב לוודאי שההחלטה תהיה פסילה).

* ערעור – ניתן להגיש ערעור על פסילת הרישיון ע"י קצין משטרה. הערעור נידון בפני בית דין לתעבורה, וניתן לערער גם על קביעת ערכאה זו בפני בית משפט מחוזי. השיקולים לביטול הפסילה הם העבר התעבורתי של הנהג או הנהגת, חוזק הראיות ונסיבות המקרה. עורך דין מיומן משפר במידה ניכרת את סיכויי קבלת הערעור.

מיצוי כל האפשרויות לשמירה על רישיון

במשרד עורכי הדין משה רבי מתנהלים קודם כל מתוך יושרה מוחלטת. לכן, במקרים שבהם אין היתכנות אמיתית למניעת הפסילה, ההמלצה לאדם תהיה בהתאם. יחד עם זאת בחלק גדול מאוד מהמקרים עו"ד משה רבי יטה את הכף לטובת הלקוח, וימנע את אותה פסילה מנהלית. עוד חשוב לזכור שכל דבר שנאמר בשימוע ע"י הנהג או הנהגת עלול לשמם כנגדם, ולכן מומלץ באופן כללי לקבל ייעוץ מקצועי בסיטואציה רגישה זו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here