פינוי בינוי- האם גם כאן אתם זקוקים לעורך דין?

0
485
עורך דין פינוי בינוי
credit: canva

בשנים האחרונות, מספר ערים גדולות נאלצו להתמודד עם אתגרים רציניים כמו חוסר בשטחים פתוחים ואוכלוסיות יתר, בעיות שהובילו אותי לפתרון התחדשות עירונית אידיאלית: פינוי בינוי.
פינוי בינוי הוא תהליך של הקמת בניינים חדשים ומודרניים במקום מבנים ישנים אשר זמנם תם, כאשר יתרונות התהליך כוללים שיפור תשתיות, הגדלת שטח הדירות, הוספת מרחב מוגן, הוספת מרפסת שמש, שיפור איכות החיים וקבלת דירה בשווי גבוה מהדירה המקורית. במידה ובעלי דירות מעוניינים באזורם ביוזמת פינוי בינוי, עליהם לפנות ליזם פינוי בינוי שיבצע את הפרויקט. בתמורה להעברת זכויות הפיתוח הנוספות במתחם, היזם יחתום את כל הדיירים על הסכם פרויקט בו כל שוכר יקבל יחידה חדשה. כמו כן, היזם יכסה את כל ההוצאות הנלוות לפרויקט, והשוכרים לא יחויבו לשלם דבר. כדי לוודא כי ההסכם אליו אתם חותמים עם היזם הוא חוקי וגם משתלם, ללא אותיות קטנות, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין פינוי בינוי אשר יכול לעזור לכם רבות.

מהרעיון לביצוע – הליך פינוי בינוי

בשל העובדה שבניין חדש עשוי להיבנות עם יותר דירות מהמבנה הקיים, ניתן להשלים את כל הפרויקט ללא עלות לדיירים אם הדירות הנוספות יימכרו בשוק הפתוח לרוכשים חדשים.
היזם לוקח אחריות על כל היבטי הפרויקט וישתף פעולה עם נציגי הדיירים מול הרשויות המקומיות והמחוזיות. הוא יערוך את הבדיקות הנדרשות ויציע לוועדה המתאימה את המתחם שנראה לו מקובל לפרויקט. אם הוועדה תקבל את ההצעה, התחלת הליך הרישוי לטובת סנקציה של פרויקט פינוי בינוי יתקבל. כאשר חשוב שאת כל התהליך של התנהלות מול היזם וגם מול הרשויות מטעם הדיירים ינהל עורך דין תמ"א 38 מקצועי, אשר בקיא בתחום מעל ומעבר.

מה זה כרוך עבור השוכרים, ואילו יתרונות הם מקבלים?

לאורך שלב הפינוי והבינוי יפונו כל תושבי המתחם מיחידותיהם לשעבר. הקבלן יפרק את המבנים. מבנים חדשים ועכשוויים עם מספר רב יותר של דירות יחליפו את המבנים הישנים. הדיירים המשתתפים בהליך פינוי ינוי זוכים לדירות חדשות וגדולות יותר, עם תשתיות חדשות לגמרי וסביבת בניין משופרת. גורמים אלו מעלים משמעותית את ערך הדירות, לכן חשוב לבצע את כל הבדיקות עם עורך דין מס שבח, מאחר ושווי השירה משתנה משמעותית לאחר התהליך. רוצים להנות מהיתרונות של פינוי בינוי, אבל חוששים? תנו לעורכת הדין נלי בן דרור ללוות אתכם בתהליך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here