פניה לעורך דין לענייני משפחה- לא  רק בגירושין

0
934
credit: canva

רבים מקשרים אוטומטית עורך דין לענייני משפחה עם גירושין. אמנם זהו נושא מרכזי בו מטפלים עורכי דין לענייני משפחה אך לא יחיד. נושא אחר הקשור אמנם לגירושין אך לא מטופל כאשר הזוג מעוניין בפרידה הוא הסכם קדם נישואין. זהו הסכם משפטי שנערך בין שני אנשים לפני שהם מתחתנים. בישראל, הסכמי ממון מוכרים כמסמכים משפטיים מחייבים שיכולים לסייע לזוגות להגן על נכסיהם ולתאם ציפיות במקרה של גירושין או פרידה. במסגרת הסכם ממון הנקרא גם הסכם קדם נישואין ניתן לטפל במגוון נושאים, כגון חלוקת רכוש, חלוקת הדירה לפי השקעה בדירה של כל אחד, מתי תימכר הדירה מי יגור בה במקרה פרידה ועוד סוגיות חשובות כמו ירושה. בעוד שיהיו אנשים אשר עלולים לראות את הסכמי קדם נישואין כלא רומנטיים או מיותרים, הרי שהם יכולים לספק שקט נפשי וביטחון כלכלי לשני הצדדים. הסכמי קדם נישואין הם שיקול חשוב לזוגות בישראל המעוניינים לשמור על האינטרסים שלהם ולתכנן את העתיד. ולפיכך יש לפנות למשרד עם ניסיון ויכולת ביצוע של הסכמים.

הבטחות צריך לקיים

כאשר נפטר אדם קרוב, זוהי תקופה רגישה מאוד עבור מששפחתו. עם זאת, אחד הדברים שיש לטפל בהם הוא חלוקת הירושה. כדי להקל על העניין, מומלץ לאדם לערוך צוואה בה יפרט את האופן בו ירצה שרכושו יחולק. הצוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונו של אדם לחלוקת נכסיו לאחר פטירתו. ללא עריכת צוואה, הנכסים עלולים להיות מחולקים על פי החוק הישראלי, אשר עשוי שלא להתאים לרצונות בעל הירושה. הדבר עלול לגרום למחלוקות ואתגרים משפטיים בין בני המשפחה, ולגרום ללחץ רגשי וכלכלי. בישראל ניתן לערער על צוואות בבית המשפט ולכן חשוב שיהיה מסמך ברור ומקיף המשקף במדויק את רצון המוריש. עריכת צוואה יכולה לספק שקט נפשי ולהבטיח שירושתך הפיזית והרוחנית תהיה מוגנת. לפיכך חובה לפנות לייעוץ של עורך דין על מנת לוודא שהצוואה  ערוכה כהלכה ומחייבת מבחינה משפטית.

כאשר כלו כל הקיצין

הגשת תביעה לגירושין בישראל היא הליך משפטי מורכב הדורש שיקול דעת והכנה מדוקדקת. בתחילת התהליך, על אחד מבני הזוג להגיש תביעה לבית הדין הרבני, כיוון שמדובר בהליך דתי, וגם לבית המשפט לענייני משפחה להליכים המשלימים שלא נדונו בבית הדין הרבני. בתביעה יש לפרט את הסיבות לגירושין וכל ראיה תומכת רלוונטית. בארץ, הליכי גירושין עשויים להימשך מספר חודשים ואף שנים, בהתאם לנסיבות המקרה. במהלך תקופה זו, ייתכן ששני הצדדים יצטרכו להשתתף בפגישות גישור כדי לנסות להגיע להסכמה בנושאים כגון זמני שהות ילדים, חלוקת רכוש ומזונות ילדים, ועוד הליכים בהתאם להסכמה או חוסר ההסכמה בין בני הזוג. עו"ד ונוטריון טל פרי הוא משרד העוסק ומתמחה בענייני משפחה ומציע הן ייצוג משפטי והן הליך גישור. בכל שאלה מוזמנים לפנות לטלפון: 03-635-9687 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here