נישואין, גירושין והסכם הממון שביניהם

0
1434
קרדיט PIXABAY

הסכם ממון הוא מסמך משפטי חשוב שנחתם בין שני אנשים לפני שהם מתחתנים. ההסכם כולל מגוון נושאים הנוגעים לנכסים של שני הצדדים ולזכויות הקניין של כל אחד מהם, וכיצד אלה יחולקו בהמשך הדרך אם השניים יחליטו להתגרש.

אילו דברים כדאי לשקול לפני חתימה על הסכם ממון לפני הנישואין?

בעיקרון, אישור הסכם ממון בחתימה של נוטריון, מאפשר לשני בני הזוג לקבוע עוד לפני הנישואין מי יקבל מה, אם יתגרשו בעתיד. לא קל לבקש מבן הזוג לעתיד לחתום על הסכם ממון, שעלול לעורר מחלוקות ולגרום לרגשות לא נעימים. עם זאת, אנשים רבים רואים בהסכם זה מרכיב בסיסי בנישואין.

אם אתם רוצים לערוך הסכם ממון לקראת הנישואין שלכם, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שתוסיפו את החתימה שלכם בתחתית ההסכם.

הסכם ממון לא משפיע על המשמורת והתמיכה בילדים

לפי החוק, הסכם ממון לא חל על סוגיות הקשורות לדמי מזונות או למשמורת על הילדים. אחרי הכול, כל הורה נדרש לתמוך כלכלית בילדיו, וחשוב ששני ההורים יקיימו קשר מתמשך ועקבי עם הילדים, לטובתם. אם תתגרשו ויהיו ביניכם חילוקי דעות באשר לילדים, תוכלו להסדיר זאת בבית הדין.

כל צד אמור לחשוף את כל הנכסים שבבעלותו

על מנת שהסכם הממון יהיה תקף ואפקטיבי, שני הצדדים צריכים לספק רשימה מלאה של כל הנכסים שלהם, כולל:

  • רכוש נפרד
  • חשבונות חיסכון
  • חשבונות בנק
  • פנסיה
  • השקעות ועוד

רוב הזוגות חותמים על הסכם ממון על מנת להגן על הנכסים האישיים שלהם במקרה של גירושין. למעשה, אם הנוטריון יגלה שהצדדים לא סיפקו רשימה מלאה של כל הנכסים שבבעלותם, כשהם חתמו על המסמך, הוא לא יעניק להסכם את חתימתו שמהווה אישור הסכם ממון.

צריך לחתום על הסכם הממון לפני הנישואין

הסכם הממון שלכם חייב להיות מוכן במלואו לפחות מספר חודשים לפני מועד הנישואין. בדרך זו ניתן להבטיח שלשני הצדדים יש מספיק זמן כדי לבחון את תוכן ההסכם, ובעיקר למנוע חתימה חפוזה, שאחר כך אולי תתחרטו עליה.

אתם צריכים להשתמש בשירותיו של עורך דין

אתם בוודאי יודעים בעצמכם, שמומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום, כדי שיעזור לכם לנסח הסכם ממון שאכן יבטיח שהנכסים והרכוש האישי של כל אחד מהצדדים, יהיו מוגנים במקרה של גירושין.

עורך הדין יגן על הזכויות המשפטיות שלכם כבר בזמן יצירת הסכם הממון. הוא יוודא שאם יתעוררו חילוקי דעות לגבי מילוי הוראות ההסכם, הסכם הממון שלכם אכן יעמוד בחוק הישראלי ויהיה ניתן לאכיפה.

האם כל הסכם ממון מחזיק מעמד בבית המשפט?

תתפלאו לשמוע אבל יש הסכמי ממון הנחשבים כבלתי חוקיים ולא מתקבלים על ידי בית המשפט. למשל, לפעמים, בגלל שאחד הצדדים לא חשף את כל נכסיו בעת עריכת ההסכם, ולפעמים בגלל שמתברר שאחד מבני הזוג נאלץ לחתום על ההסכם בכפייה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here